21-05-2018 / 03-06-2018


maandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdagzaterdagzondag
9:00
10:00
10:15
17:30
18:00
18:30
19:00
19:15
19:30
19:45
20:00
20:45

maandag

  • Hatha YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal:  with Brigitte 9:00 to 10:15
  • BODYBALANCE™Duration: 60 minutes Intensity: ** Need: Own Yogamat Goal: Improve your flexibility and increase core strength while you reduce stress levels. You'll focus your mind and create a lasting sense of wellbeing and calm. Ideal for anyone and everyone, BODYBALANCE is the yoga-based class that will improve your mind, your body and your life. During BODYBALANCE an inspired soundtrack plays as you bend and stretch through a series of simple yoga moves and embrace elements of Tai Chi and Pilates. Breathing control is a part of all the exercises, and instructors will always provide options for those just getting started. You’ll strengthen your entire body and leave the class feeling calm and centered. Happy.   with Nathaly 17:30 to 18:30
  • PoweryogaDuur:  75 minuten Intensiteit: **** Benodigdheden: Eigen yogamat

    Power Yoga is afgeleid van de traditionele Ashtanga Yoga en richt zich vooral op het bewegen op de adem (vinyasa systeem) door middel van pittige houdingen (asana’s) word je uit je hoofd gehaald en in je lichaam gebracht. Er worden staande houdingen gedaan, zittende en liggende Door het combineren van alle verschillende soorten asana’s (houdingen) binnen de Yoga wordt je uitgedaagd om je grenzen op te zoeken zonder er over heen te gaan en creëer je een sterk lichaam en een goede balans tussen Body, mind and soul.

    with Nathaly 18:30 to 19:45
  • PilatesDuration:  60 minutes Intensity: *** Need: Yoga mat Goal:  with SaskiaSaskia geeft bodybalance, sinds kort een nieuwe les: Relaxercise én pilates. Heb je liever een personal training pilates? Dat kan, vraag Saskia voor meer info. 19:45 to 20:45
  • Vinyasa YogaDuur:  75 minuten Intensiteit: *** Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Vinyasa wordt soms benoemd als yoga in aerobic stijl, vanwege de warmte die er binnen het spiermetabolisme ontstaat. Dat is waarom je alles er zo lekker uit kunt zweten tijdens een Vinyasa les: je geeft je lichaam de kans om afvalstoffen af te voeren en je huid krijgt een gezonde glans. Deze dynamische vorm is momenteel de meest voorkomende yogastijl. Vinyasa staat ook wel bekend als Flow yoga: je kunt het het beste voor je zien als coördinatie van een flow van bepaalde houdingen op de beweging van de ademhaling. Je flowt als het ware van de ene naar de andere houding in een sequence. Houdingen vanuit de Zonnegroet vormen de basis van Vinyasa, deze worden opeenvolgend achter elkaar herhaald. Daarna volgen losse asana’s, om variatie binnen de flow toe te kunnen passen. with Jule 20:45 to 22:00

dinsdag

  • gentle Vinyasa YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal:  with Janneke 9:00 to 10:15
  • BODYBALANCE™Duration: 60 minutes Intensity: ** Need: Own Yogamat Goal: Improve your flexibility and increase core strength while you reduce stress levels. You'll focus your mind and create a lasting sense of wellbeing and calm. Ideal for anyone and everyone, BODYBALANCE is the yoga-based class that will improve your mind, your body and your life. During BODYBALANCE an inspired soundtrack plays as you bend and stretch through a series of simple yoga moves and embrace elements of Tai Chi and Pilates. Breathing control is a part of all the exercises, and instructors will always provide options for those just getting started. You’ll strengthen your entire body and leave the class feeling calm and centered. Happy.   with SaskiaSaskia geeft bodybalance, sinds kort een nieuwe les: Relaxercise én pilates. Heb je liever een personal training pilates? Dat kan, vraag Saskia voor meer info. 17:30 to 18:30
  • PilatesDuur:  60 minuten Intensiteit: *** Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Met Pilates verbeter je jouw flexibiliteit, houding, en coördinatie. Je ontwikkelt lange en sterke spieren en versterkt je innerlijke core. Pilates is ontwikkeld door Joseph Pilates en volgt de principes van bewust bewegen met beheersing en controle. De Pilates Methode is een rustige oefenmethode gericht op de juiste lichaamshouding, het versterken van core spieren (powerhouse), een juiste ademhaling en een goede uitvoering van de oefeningen. Net als bij Yoga wordt Pilates beoefend met intense concentratie en specifieke ademhaling. Pilates is een workout voor iedereen. with Nathaly 18:30 to 19:30
  • PoweryogaDuration:  75 minutes Intensity: **** Need: Yoga mat Goal:  with Nathaly 19:30 to 20:45
  • Yin YogaDuration:  75 minutes Intensiteit: * Benodigdheden: Own yogamat Doel: Yin yoga poses apply moderate stress to the connective tissues: the tendons, fascia, and ligaments. With the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility Yin yoga is a slow-paced style of yoga with poses, or asanas, that are held for longer periods of time: five minutes or longer per pose is typical. In the body, the relatively stiff connective tissues are yin, while the more mobile and pliable muscles and blood are yang. Initially, yin yoga sessions consisted of a series of long-held, passive floor poses that primarily affect the lower part of the body—the hips, pelvis, inner thighs, lower spine. These areas are especially rich in connective tissues, the "loading" of which is a main focus in this style of yoga. It contains elements of mindfulness and has a soothing effect on body and mind. with FannyBalance, passion and enthusiasm define Fannys classes the most. 20:45 to 22:00

woensdag

  • Hatha YogaDuur:  75 minuten Intensiteit: ** Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Yoga brengt je lichaam in topconditie, en daarmee je geest. Hatha maakt van ons geen yogi’s maar sadhaka’s; beoefenaars van het leven zelf.’ De Indiase wijsgeer Patanjali beschreef ruim tweeduizend jaar geleden in zijn Yoga sutra’s acht verschillende stadia van yoga: leefregels over hoe je een zinvol leven kunt leiden. Zo gaat het eerste voorschrift, yama, over je ethische normen en het tweede, niyama, over zelfdiscipline. Het derde en het vierde stadium, asana en pranayama, zijn het meest praktisch en vormen samen de hoofdingrediënten van Hatha yoga. Asana staat voor lichamelijke oefening, pranayama voor beheersing van de ademhaling. with FannyBalance, passion and enthusiasm define Fannys classes the most. 9:00 to 10:15
  • BODYBALANCE™Duur: 60 minuten Intensiteit: ** Benodigdheden: Yogamat Doel: Meer kracht en flexibiliteit. Je laat stress en spanningen los. Na de les voel je je rustig en relaxt! Bij BODYBALANCE kun je genieten van bewegingen uit yoga, tai chi en pilates. Het is je persoonlijke time-out van het dagelijks leven en zorgt voor een gezond lichaam en een gezonde geest. Je doet eenvoudige en veilige yoga bewegingen om je hele lichaam sterker en flexibeler te maken. Het controleren van je ademhaling is onderdeel van alle bewegingen en de instructeur geeft altijd opties voor beginnende deelnemers. Als je nog nooit aan yoga hebt gedaan, dan is BODYBALANCE een geweldige kennismaking met deze discipline en een goede aanvulling op alle andere sporten. De variatie in BODYBALANCE zorgt ervoor dat ook mensen die al bekend zijn met yoga erg genieten van het programma. with SaskiaSaskia teaches bodybalance, a recently new class: Relaxercise and pilates! Do you prefer a personal training in pilates? Ask Saskia for more info. 18:00 to 19:00
  • Pilates Intermediate (need to be on a list)Duration:  75 minutes Intensity: **** Need: Yoga mat Goal:  with SaskiaSaskia geeft bodybalance, sinds kort een nieuwe les: Relaxercise én pilates. Heb je liever een personal training pilates? Dat kan, vraag Saskia voor meer info. 19:00 to 20:00 No beginners!
  • Yin YogaDuration:  75 minutes Intensiteit: * Benodigdheden: Own yogamat Doel: Yin yoga poses apply moderate stress to the connective tissues: the tendons, fascia, and ligaments. With the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility Yin yoga is a slow-paced style of yoga with poses, or asanas, that are held for longer periods of time: five minutes or longer per pose is typical. In the body, the relatively stiff connective tissues are yin, while the more mobile and pliable muscles and blood are yang. Initially, yin yoga sessions consisted of a series of long-held, passive floor poses that primarily affect the lower part of the body—the hips, pelvis, inner thighs, lower spine. These areas are especially rich in connective tissues, the "loading" of which is a main focus in this style of yoga. It contains elements of mindfulness and has a soothing effect on body and mind. with SaskiaSaskia teaches bodybalance, a recently new class: Relaxercise and pilates! Do you prefer a personal training in pilates? Ask Saskia for more info. 20:00 to 21:15

donderdag

  • PilatesDuration:  60 minutes Intensity: *** Need: Yoga mat Goal:  with SaskiaSaskia geeft bodybalance, sinds kort een nieuwe les: Relaxercise én pilates. Heb je liever een personal training pilates? Dat kan, vraag Saskia voor meer info. 9:00 to 10:15
  • Yin YogaDuration:  75 minutes Intensiteit: * Benodigdheden: Own yogamat Doel: Yin yoga poses apply moderate stress to the connective tissues: the tendons, fascia, and ligaments. With the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility Yin yoga is a slow-paced style of yoga with poses, or asanas, that are held for longer periods of time: five minutes or longer per pose is typical. In the body, the relatively stiff connective tissues are yin, while the more mobile and pliable muscles and blood are yang. Initially, yin yoga sessions consisted of a series of long-held, passive floor poses that primarily affect the lower part of the body—the hips, pelvis, inner thighs, lower spine. These areas are especially rich in connective tissues, the "loading" of which is a main focus in this style of yoga. It contains elements of mindfulness and has a soothing effect on body and mind. with SaskiaSaskia geeft bodybalance, sinds kort een nieuwe les: Relaxercise én pilates. Heb je liever een personal training pilates? Dat kan, vraag Saskia voor meer info. 10:15 to 11:30
  • Vinyasa YogaDuration:  75 minutes Intensity: *** Need: Yoga mat Goal:  with Janneke 18:00 to 19:15
  • Easy Flow YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal: Easy Flow Yoga helps the body to get stronger, muscles become more flexible and improve the condition. It provides physical, emotional and mental balance. It mediates between the dynamics of the effort, and the rest of the relaxation. Easy Flow Yoga is a dynamic form of yoga with the aim of increasing energy levels and vitality. The class starts with a meditation and ends with relaxation (Savasana) Several coordinated postures (asanas) are interconnecting by flowing movements, breathing and focus. The flowing movements create a harmonic energy distribution. It's possible to use of so-called "props" such as pillow, special blocks and blankets so that each attitude can be adjusted and is workable for everybody at a leisurely pace. with Janneke 19:15 to 20:30

vrijdag

  • Easy Flow YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal: Easy Flow Yoga helps the body to get stronger, muscles become more flexible and improve the condition. It provides physical, emotional and mental balance. It mediates between the dynamics of the effort, and the rest of the relaxation. Easy Flow Yoga is a dynamic form of yoga with the aim of increasing energy levels and vitality. The class starts with a meditation and ends with relaxation (Savasana) Several coordinated postures (asanas) are interconnecting by flowing movements, breathing and focus. The flowing movements create a harmonic energy distribution. It's possible to use of so-called "props" such as pillow, special blocks and blankets so that each attitude can be adjusted and is workable for everybody at a leisurely pace. with Brigitte 9:00 to 10:15
  • Yin YogaDuration:  75 minutes Intensiteit: * Benodigdheden: Own yogamat Doel: Yin yoga poses apply moderate stress to the connective tissues: the tendons, fascia, and ligaments. With the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility Yin yoga is a slow-paced style of yoga with poses, or asanas, that are held for longer periods of time: five minutes or longer per pose is typical. In the body, the relatively stiff connective tissues are yin, while the more mobile and pliable muscles and blood are yang. Initially, yin yoga sessions consisted of a series of long-held, passive floor poses that primarily affect the lower part of the body—the hips, pelvis, inner thighs, lower spine. These areas are especially rich in connective tissues, the "loading" of which is a main focus in this style of yoga. It contains elements of mindfulness and has a soothing effect on body and mind. with Fanny 18:00 to 19:15
  • MindfulnessDuur:  60 minutes Intensiteit: * Benodigdheden: Eigen yoga matje De tijd vliegt! De moderne maatschappij vraagt veel van ons én we vragen vaak veel van onszelf. Er is veel werk-/ en studiedruk en alle sociale media vragen ook de nodige aandacht. De mentale druk is hoog. We zorgen voor ons lichaam door lekker te sporten maar vergeten vaak dat we ook mentaal goed voor onszelf moeten zorgen. Mindfulness kan daarin helpen. Het wordt dan allemaal wat minder druk in je hoofd. Mindfulness staat voor bewust aanwezig zijn in dit moment. Het gaat over het leren richten van je aandacht. Op een open en liefdevolle manier. Het is een vaardigheid, door veel te oefenen, kun je het leren. Door nog meer te oefenen, wordt je aandachtsspier steeds sterker. En het is leuk om dat samen te doen! In deze les zal Aimee een mooie meditatie begeleiden. Of je nu ervaring hebt met mindfulness/meditatie of niet, iedereen is heel welkom! with Aimee 19:15 to 20:15

zaterdag

  • Yin YogaDuration:  75 minutes Intensiteit: * Benodigdheden: Own yogamat Doel: Yin yoga poses apply moderate stress to the connective tissues: the tendons, fascia, and ligaments. With the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility Yin yoga is a slow-paced style of yoga with poses, or asanas, that are held for longer periods of time: five minutes or longer per pose is typical. In the body, the relatively stiff connective tissues are yin, while the more mobile and pliable muscles and blood are yang. Initially, yin yoga sessions consisted of a series of long-held, passive floor poses that primarily affect the lower part of the body—the hips, pelvis, inner thighs, lower spine. These areas are especially rich in connective tissues, the "loading" of which is a main focus in this style of yoga. It contains elements of mindfulness and has a soothing effect on body and mind. with Brigitte 10:00 to 11:15

zondag

  • Hatha YogaDuur:  75 minuten Intensiteit: ** Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Yoga brengt je lichaam in topconditie, en daarmee je geest. Hatha maakt van ons geen yogi’s maar sadhaka’s; beoefenaars van het leven zelf.’ De Indiase wijsgeer Patanjali beschreef ruim tweeduizend jaar geleden in zijn Yoga sutra’s acht verschillende stadia van yoga: leefregels over hoe je een zinvol leven kunt leiden. Zo gaat het eerste voorschrift, yama, over je ethische normen en het tweede, niyama, over zelfdiscipline. Het derde en het vierde stadium, asana en pranayama, zijn het meest praktisch en vormen samen de hoofdingrediënten van Hatha yoga. Asana staat voor lichamelijke oefening, pranayama voor beheersing van de ademhaling. with Fanny 10:00 to 11:15