Duur: 60 minuten
Intensiteit: **
Benodigdheden: Binnenschoenen en handdoek

Doel: Met deze barbell workout voor het hele lichaam verbrand je veel calorieën, word je sterker en strakker, vergroot je je core kracht en verbeter je je botstructuur.

BODYPUMP™ is een groepsles waarbij je op muziek alle spieren onder handen neemt met behulp van gewichten en halters. Wij gebruiken de Les Mills smart bars.

De nadruk ligt op krachttraining, maar niet met als doel om heel gespierd te worden. Je krijgt er vaak wel een strakker lijf van en je traint het uithoudingsvermogen van je spieren. Omdat bij body pump het verbranden van energie het belangrijkst is, wordt deze workout ook wel ‘the fastest way to get in shape’ genoemd.

De BODYPUMP™ instructeur geeft veel opties zodat iedereen mee kan doen. Het is verstandig om met lichte gewichten te beginnen of alleen met de barbell zonder gewichten. Begin rustig en doe maximaal twee lessen per week en bouw op van 4 of 5 nummers naar een volledige les. Je merkt vanzelf na een paar keer dat je fitter en sterker wordt.

DE WETENSCHAP ACHTER BODYPUMP

De kracht van BODYPUMP™ zit zoals gezegd in energieverbranding. Maar dat niet alleen. De training bestaat uit een vast programma van 60 minuten. Juist die herhaling zorgt ervoor dat alle spiergroepen even vaak getraind worden. Ook wel het REP Effect genoemd.

Duur: 45 minutes
Intensiteit: **
Benodigdheden: Binnenschoenen en handdoek

Doel: Met deze barbell workout voor het hele lichaam verbrand je veel calorieën, word je sterker en strakker, vergroot je je core kracht en verbeter je je botstructuur.

Voordeel van het 45 minuten format?

In deze verkorte versie worden spiergroepen samengevoegd. Door deze manier van trainen verhoog je de verbranding enorm. Je geeft je lichaam een flinke boost, korter trainen is zeker niet minder intensief.

Duur: 55 minuten
Intensiteit: ****
Benodigdheden: Binnen schoenen en Handdoek

Doel: Voel je sterker in het dagelijkse leven. Je lichaam wordt snel strakker en sterker. Verbetering van je coördinatie en lenigheid.

Les Mills BODYATTACK™ is de sport-geïnspireerde cardio workout voor het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. Deze high-energy interval training combineert atletische bewegingen met aerobe kracht en stabilisatie oefeningen. Dynamische instructeurs en krachtige muziek motiveren iedereen in de richting van hun fitnessdoelen van de recreatieve tot de hard-core sporter! Dit LES MILLS™ programma wordt elke drie maanden voorzien van nieuwe muziek en choreografie.

Duur: 30 minuten
Intensiteit: ****
Benodigdheden: Binnenschoenen en handdoek

LES MILLS GRIT™ Strength is een high-intensity interval training van 30 minuten. Je wordt tot het uiterste gepusht en verder! Je traint met een halter, gewichtschijven en je eigen lichaamsgewicht. Je ontvangt maximale persoonlijke aandacht omdat je in een kleine groep traint. Met de coach die samen met jou op de workout vloer meetraint en die jou en het team motiveert, zul je versteld staan van hoe hard je kunt trainen. En het beste van alles: je behaalt de resultaten waar je naar op zoek bent.

Voordelen:
Snelle resultaten
Je bouwt snelheid op
Je krijgt een slank en atletisch lichaam
Je verbrandt tijdens de workout heel veel calorieën
Zorgt ervoor dat je metabolisme overuren maakt, je verbrandt nog uren na de workout extra calorieën
Je hoeft geen uren te trainen om resultaat te boeken, 30 minuten is alles wat je nodig hebt
Train samen met een gemotiveerd team op je eigen tempo

Let op: Vanwege de hoge intensiteit is deze les enkel toegankelijk voor fitte en blessure vrije mensen!

Duur: 45 minuten
Intensiteit: ***
Benodigdheden: Binnenschoenen en handdoek

Doel: De training is vooral gericht op het verbeteren van conditie en sterkere been- en corespieren.

Jumping Fitness is een nieuwe trainingsmethode waarbij je allerlei springbewegingen maakt op een kleine trampoline. Het is vooral gericht op een betere conditie en sterkere been- en corespieren. De training is vergelijkbaar met aerobics, maar dan sneller en iets dynamischer. Het grote verschil met een aerobicstraining is dat je bij Jumping Fitness niet zo hard op de grond landt, maar constant terugvalt in de trampoline. Hierdoor belast je de gewrichten minder en verbeter je de balans en coördinatie van het lichaam.

Jumping Fitness is eigenlijk een vorm van plyometrisch trainen. Bij het trainen met een plyometrische methode voel je de weerstand als de spieren snel een kracht moet afremmen en de beweging meteen in de tegengestelde richting moeten draaien. Om dit te verduidelijken een voorbeeld: als je van een muur springt en gelijk weer omhoog springt, maak je een plyometrische beweging. Sprinten is een gedeeltelijke plyometrische training.

De training is voor iedereen geschikt, omdat je het zo zwaar kan maken als je zelf wilt!

Duur: 45 minutes
Intensiteit: ****
Benodigdheden: Binnenschoenen, handdoek en eventueel bokshandschoenen (ook verkrijgbaar bij mac)

Doel: Je werkt aan je conditie, spierversteviging en je verbrand ongelofelijk veel vet, zonder dat je het door hebt.

BoX-Kick is een groepsles waarbij gebruik gemaakt wordt van een KickBag. Op de KickBag worden verschillende boks- en traptechnieken aangeleerd op muziek. De bewegingen zijn een uitstekend middel om aan je conditie te werken, vet te verbranden en stress te ontladen. Geen nood, er wordt nooit met een sparring partner gewerkt. Iedereen kan BoX-Kick volgen. Of je nu getraind, ongetraind, jong of oud bent. BoX-Kick wordt “The ultimate Workout” genoemd. En dat is niet voor niks, je werkt aan je conditie, spierversteviging en je verbrand ongelofelijk veel vet, zonder dat je het door hebt! BoX-Kick is namelijk ook echt FUN! Doe mee en merk hoe leuk het is!

Duur: 60 minuten
Intensiteit: ***
Benodigdheden: Binnenschoenen en handdoek

Doel: Je capaciteit voor vetverbranding neemt toe, je verbetert je hormoonhuishouding en je immuunsysteem wordt sterker.

Zoals de naam al zegt train je in deze zeer afwisselde training je hele lichaam door middel van conditietraining gecombineerd met spierverstevigende oefeningen. Aerobics, step- en spiertraining wordt gecombineerd in een intervaltraining waarin je gebruik maakt met onder andere gewichten, elastieken en bosuballen.

Duur: 60 minutes
Intensiteit: ***
Benodigdheden: Handdoek en Binnenschoenen (eventueel spinning schoenen met SPD sluiting)

Doel: Je bouwt je conditie op, verbrandt veel calorieën en verminderd vetmassa

Conditietraining en energieverbranding op een spinning fiets. Je doet een combinatie van oefeningen. Bijvoorbeeld interval, afgewisseld met klimmen en afdalen op snelheid. Je verbrandt calorie na calorie na calorie als je een beetje doortrapt!

Duur: 45 minuten
Intensiteit: ****
Benodigdheden: Binnen schoenen en Handdoek

Doel: Ervaar de motivatie en coaching die een Personal Trainer je kan bieden in een kleine groep van maximaal 12 personen. Met deze zeer afwisselende full body training werk je aan kracht en conditie door middel van een grote variatie aan oefeningen.

Is Personal Training net een stapje te ver? Dan past Small Group Personal Training wellicht beter bij jou. Met deze training sport je in een kleine groep en ervaar je toch de motivatie en coaching die een Personal Trainer je kan bieden. Aandacht, resultaat en fun staan te allen tijde centraal. Van cardio- tot krachttraining, van lichaamshouding tot flexibiliteit en van stabiliteit tot coördinatie en meer. Alle spiergroepen komen aan bod. Als je van afwisseling houdt en niet snel verveeld wil raken dan is Small Group Training echt wat voor jou.

Duur: 30 minuten
Intensiteit: ****
Benodigdheden: Binnen schoenen en Handdoek

Doel: Ervaar de motivatie en coaching die een Personal Trainer je kan bieden in een kleine groep van maximaal 12 personen. Met deze zeer afwisselende full body training met de TRX werk je aan kracht en conditie door middel van een grote variatie aan oefeningen.

Is Personal Training net een stapje te ver? Dan past Small Group Personal Training wellicht beter bij jou. Met deze training sport je in een kleine groep en ervaar je toch de motivatie en coaching die een Personal Trainer je kan bieden. Aandacht, resultaat en fun staan te allen tijde centraal. Van cardio- tot krachttraining, van lichaamshouding tot flexibiliteit en van stabiliteit tot coördinatie en meer. Alle spiergroepen komen aan bod. Als je van afwisseling houdt en niet snel verveeld wil raken dan is Small Group Training echt wat voor jou.

Duur: 45 minuten
Intensiteit: **
Benodigdheden: Binnenschoenen en handdoek

Doel: Versterk en vorm je buik- en bilspieren, terwijl je functionele kracht wordt verbeterd!

In deze training pakken we de nummer een ‘probleem’ gebieden aan: buik, billen & benen. Iedere week worden nieuwe en afwisselende circuits gemaakt en zul je letterlijk al snel strakker in je vel komen te zitten.

Duur: 60 minutes
Intensiteit: ***
Nodig: Indoor schoenen, water

Stop met het tellen van herhalingen. Door de beweging op de muziek word je ultiem gemotiveerd en behaal je de beste resultaten.

STRONG by Zumba® combineert oefeningen met eigen lichaamsgewicht, conditie, uithoudingsvermogen en kracht. De training is afgestemd op de muziek die perfect matcht met elke beweging.

In deze 60 minuten training verbrand je veel calorieën en tegelijker tijd versterk je je arm-, been-, buik-, en bilspieren. Plyometrische of explosieve bewegingen zoals high knees, burpees en jumping jacks worden opgevolgd door isometrische bewegingen zoals lunges, squats en kickboxen. De muziek wordt regelmatig aangepast waardoor je uitgedaagd blijft.

Duur: 30 minuten
Intensiteit: **
Benodigdheden: Binnenschoenen en handdoek

Doel: In een CXWORX™ les zitten alle ingrediënten voor een sterker lichaam en een slanke taille. Met een sterke core word je sterker in alle dingen die je doet – het is de lijm die alle lichaamsdelen met elkaar verbindt. Bij CXWORX krijg je ook oefeningen voor stevigere heupen, billen en onderrug.

Alle oefeningen in CXWORX hebben opties, dus het is uitdagend maar ook haalbaar voor je eigen fitnessniveau. Goed opgeleide instructeurs zorgen dat je de oefeningen uitvoert met een perfecte techniek. Bij CXWORX gebruik je niet alleen je eigen lichaamsgewicht, maar ook weerstandsbanden en gewichtschijven.

Duur: 30 minuten
Intensiteit: ****
Benodigdheden:
Binnen schoenen en Handdoek

 

GRIT Cardio

is 30 minuten high-intensity interval training waarbij je snel je conditie verbetert, je snelheid verhoogt en heel veel calorieën verbrandt. Je doet veel oefeningen met je eigen lichaamsgewicht, zonder gebruik van materialen. De oefeningen zijn eenvoudig en makkelijk te volgen, maar het is wel intens! De workout is wetenschappelijk onderbouwd en uitgebreid getest. Je wordt gemotiveerd door een fanatieke coach die met je meetraint op de vloer, je tot het uiterste pusht en ervoor zorgt dat je het maximale uit jezelf haalt.

Duur:  50 of 30 minuten
Intensiteit: ***
Benodigdheden:
Handdoek en Binnenschoenen (eventueel spinning schoenen met SPD sluiting)

 

RPM™

is een indoor cycling les op het ritme van motiverende muziek. Je verbrandt veel calorieën en je wordt snel fit.

RPM is gebaseerd op wielrennen en bestaat uit een aantal beklimmingen en sprints. Je bepaalt zelf de intensiteit van je workout met een weerstandsknop op de fietsen je pedaalsnelheid. Zo kun je de trainingsintensiteit na een tijdje verhogen.

Instructeurs doen alle basis fietsbewegingen voor, zoals staand fietsen, in het zadel zitten, het veranderen van de handposities, snelheid verhogen en verminderen.

Na een RPM les voel je je helemaal voldaan!

Duur: 30 minuten
Intensiteit: **
Benodigdheden:
 ballet schoenen/sokken en Handdoek

 

BARRE™

Mooi betekent niet zwak. Balletdansers zijn de sterkste atleten ter wereld, hun gratie en elegantie worden gevormd door een gefocuste en gecontroleerde training.

Les Mills BARRE is een moderne versie van een klassieke balletles; een workout van 30 minuten ontwikkeld om de houdingsspieren te shapen, corekracht op te bouwen en even te ontsnappen uit de hecktiek van alledag. Als je op zoek bent naar een andere manier van trainen of een nieuwe manier van zelfexpressie, zul je Les Mills BARRE geweldig vinden. It may look beautiful, but don't underestimate the burn.