13-08-2018 / 19-08-2018


maandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdagzaterdagzondag
9:00
10:00
18:00
19:00
20:00
20:15

maandag

  • Hatha YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal:  with Fanny 9:00 to 10:15
  • BODYBALANCE™Duration: 60 minutes Intensity: ** Need: Own Yogamat Goal: Improve your flexibility and increase core strength while you reduce stress levels. You'll focus your mind and create a lasting sense of wellbeing and calm. Ideal for anyone and everyone, BODYBALANCE is the yoga-based class that will improve your mind, your body and your life. During BODYBALANCE an inspired soundtrack plays as you bend and stretch through a series of simple yoga moves and embrace elements of Tai Chi and Pilates. Breathing control is a part of all the exercises, and instructors will always provide options for those just getting started. You’ll strengthen your entire body and leave the class feeling calm and centered. Happy.   with Hannah Lou 18:00 to 19:00
  • PoweryogaDuration:  75 minutes Intensity: **** Need: Yoga mat Goal:  with Janneke 19:00 to 20:15
  • PilatesDuration:  60 minutes Intensity: *** Need: Yoga mat Goal:  with Janneke 20:15 to 21:15

dinsdag

  • gentle Vinyasa YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal:  with Janneke 9:00 to 10:15
  • PoweryogaDuration:  75 minutes Intensity: **** Need: Yoga mat Goal:  with Jeannette"Sweet" Jeannette teaches yoga and poweryoga. 19:00 to 20:15
  • Yin YogaDuration:  75 minutes Intensiteit: * Benodigdheden: Own yogamat Doel: Yin yoga poses apply moderate stress to the connective tissues: the tendons, fascia, and ligaments. With the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility Yin yoga is a slow-paced style of yoga with poses, or asanas, that are held for longer periods of time: five minutes or longer per pose is typical. In the body, the relatively stiff connective tissues are yin, while the more mobile and pliable muscles and blood are yang. Initially, yin yoga sessions consisted of a series of long-held, passive floor poses that primarily affect the lower part of the body—the hips, pelvis, inner thighs, lower spine. These areas are especially rich in connective tissues, the "loading" of which is a main focus in this style of yoga. It contains elements of mindfulness and has a soothing effect on body and mind. with Fanny 20:15 to 21:30

woensdag

  • Hatha YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal:  with FannyBalance, passion and enthusiasm define Fannys classes the most. 9:00 to 10:15
  • BODYBALANCE™Duur: 60 minuten Intensiteit: ** Benodigdheden: Yogamat Doel: Meer kracht en flexibiliteit. Je laat stress en spanningen los. Na de les voel je je rustig en relaxt! Bij BODYBALANCE kun je genieten van bewegingen uit yoga, tai chi en pilates. Het is je persoonlijke time-out van het dagelijks leven en zorgt voor een gezond lichaam en een gezonde geest. Je doet eenvoudige en veilige yoga bewegingen om je hele lichaam sterker en flexibeler te maken. Het controleren van je ademhaling is onderdeel van alle bewegingen en de instructeur geeft altijd opties voor beginnende deelnemers. Als je nog nooit aan yoga hebt gedaan, dan is BODYBALANCE een geweldige kennismaking met deze discipline en een goede aanvulling op alle andere sporten. De variatie in BODYBALANCE zorgt ervoor dat ook mensen die al bekend zijn met yoga erg genieten van het programma. with Hannah Lou 18:00 to 19:00
  • PilatesDuration:  60 minutes Intensity: *** Need: Yoga mat Goal:  with Janneke 19:00 to 20:00 No beginners!
  • Yin YogaDuration:  75 minutes Intensiteit: * Benodigdheden: Own yogamat Doel: Yin yoga poses apply moderate stress to the connective tissues: the tendons, fascia, and ligaments. With the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility Yin yoga is a slow-paced style of yoga with poses, or asanas, that are held for longer periods of time: five minutes or longer per pose is typical. In the body, the relatively stiff connective tissues are yin, while the more mobile and pliable muscles and blood are yang. Initially, yin yoga sessions consisted of a series of long-held, passive floor poses that primarily affect the lower part of the body—the hips, pelvis, inner thighs, lower spine. These areas are especially rich in connective tissues, the "loading" of which is a main focus in this style of yoga. It contains elements of mindfulness and has a soothing effect on body and mind. with Fanny 20:00 to 21:15

donderdag

  • PilatesDuur:  60 minuten Intensiteit: *** Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Met Pilates verbeter je jouw flexibiliteit, houding, en coördinatie. Je ontwikkelt lange en sterke spieren en versterkt je innerlijke core. Pilates is ontwikkeld door Joseph Pilates en volgt de principes van bewust bewegen met beheersing en controle. De Pilates Methode is een rustige oefenmethode gericht op de juiste lichaamshouding, het versterken van core spieren (powerhouse), een juiste ademhaling en een goede uitvoering van de oefeningen. Net als bij Yoga wordt Pilates beoefend met intense concentratie en specifieke ademhaling. Pilates is een workout voor iedereen. with Janneke 9:00 to 10:00
  • Vinyasa YogaDuration:  75 minutes Intensity: *** Need: Yoga mat Goal:  with Janneke 18:00 to 19:15

vrijdag

  • Easy Flow YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal: Easy Flow Yoga helps the body to get stronger, muscles become more flexible and improve the condition. It provides physical, emotional and mental balance. It mediates between the dynamics of the effort, and the rest of the relaxation. Easy Flow Yoga is a dynamic form of yoga with the aim of increasing energy levels and vitality. The class starts with a meditation and ends with relaxation (Savasana) Several coordinated postures (asanas) are interconnecting by flowing movements, breathing and focus. The flowing movements create a harmonic energy distribution. It's possible to use of so-called "props" such as pillow, special blocks and blankets so that each attitude can be adjusted and is workable for everybody at a leisurely pace. with Janneke 9:00 to 10:15
  • Yin YogaDuration:  75 minutes Intensiteit: * Benodigdheden: Own yogamat Doel: Yin yoga poses apply moderate stress to the connective tissues: the tendons, fascia, and ligaments. With the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility Yin yoga is a slow-paced style of yoga with poses, or asanas, that are held for longer periods of time: five minutes or longer per pose is typical. In the body, the relatively stiff connective tissues are yin, while the more mobile and pliable muscles and blood are yang. Initially, yin yoga sessions consisted of a series of long-held, passive floor poses that primarily affect the lower part of the body—the hips, pelvis, inner thighs, lower spine. These areas are especially rich in connective tissues, the "loading" of which is a main focus in this style of yoga. It contains elements of mindfulness and has a soothing effect on body and mind. with Fanny 18:00 to 19:15

zaterdag

  • Yin YogaDuur:  75 minuten Intensiteit: * Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Yin yoga zorgt ervoor dat je ook op de diepere niveaus flexibiliteit ontwikkelt, waardoor de ‘ flow van chi’ wordt bevorderd. Doordat we ook de meridianen en de chakra gebieden  stimuleren worden eventuele energetische blokkades opgeheven. Het  bevat veel elementen van mindfulness en heeft een meditatief en rustgevend effect. Yin Yoga is een vorm van yoga waarin posities langer worden vastgehouden (+/- 5 min) vanuit een ontspannen houding. Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij Yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. De aandacht richt zicht op het bindweefsel en de gewrichten in het gebied waar je de stretch voelt. Aandachtsgebieden zijn meestal de onderrug of de verschillende spiergroepen in de benen, zoals de quadriceps en de hamstrings. Door de  houdingen worden ook de betreffende gewrichten beweeglijker en actiever.  with Brigitte 10:00 to 11:15

zondag

  • Hatha YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal:  with FannyBalance, passion and enthusiasm define Fannys classes the most. 10:00 to 11:15