19-11-2018 / 25-11-2018


MondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturdaySunday
9:00
10:00
10:15
17:30
18:00
18:30
19:00
19:15
19:30
19:45
20:00
20:30
20:45

Monday

  • Hatha YogaDuur:  75 minuten Intensiteit: ** Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Yoga brengt je lichaam in topconditie, en daarmee je geest. Hatha maakt van ons geen yogi’s maar sadhaka’s; beoefenaars van het leven zelf.’ De Indiase wijsgeer Patanjali beschreef ruim tweeduizend jaar geleden in zijn Yoga sutra’s acht verschillende stadia van yoga: leefregels over hoe je een zinvol leven kunt leiden. Zo gaat het eerste voorschrift, yama, over je ethische normen en het tweede, niyama, over zelfdiscipline. Het derde en het vierde stadium, asana en pranayama, zijn het meest praktisch en vormen samen de hoofdingrediënten van Hatha yoga. Asana staat voor lichamelijke oefening, pranayama voor beheersing van de ademhaling. with Brigitte 9:00 to 10:15
  • BODYBALANCE™Duration: 60 minutes Intensity: ** Need: Own Yogamat Goal: Improve your flexibility and increase core strength while you reduce stress levels. You'll focus your mind and create a lasting sense of wellbeing and calm. Ideal for anyone and everyone, BODYBALANCE is the yoga-based class that will improve your mind, your body and your life. During BODYBALANCE an inspired soundtrack plays as you bend and stretch through a series of simple yoga moves and embrace elements of Tai Chi and Pilates. Breathing control is a part of all the exercises, and instructors will always provide options for those just getting started. You’ll strengthen your entire body and leave the class feeling calm and centered. Happy.   with Nathaly 17:30 to 18:30
  • PoweryogaDuration:  75 minutes Intensity: **** Need: Yoga mat Poweryoga stems from the traditional ashtanga yoga and focusses on moving into strong postures (asana's) and breathing at the same time. Poweryoga gets you into the body and out of the mind. Poses are done on the mat but also standing up. It creates a strong body and a good balance between body, mind and soul.   with Nathaly 18:30 to 19:45
  • PilatesDuration:  60 minutes Intensity: *** Need: Yoga mat By doing Pilates you improve your flexibility and coördination. You develop long and strong muscles in the core and pelvic floor. Joseph Pilates was the founder of pilates. He combined conscious moving together with exercises for the powerhouse (core, inner thighs, lower back and pelvic floor) and breathing. Pilates is for everybody. We use thick mats and most of the class is on this mat. with SaskiaSaskia geeft bodybalance, sinds kort een nieuwe les: Relaxercise én pilates. Heb je liever een personal training pilates? Dat kan, vraag Saskia voor meer info. 19:45 to 20:45
  • Yin YogaDuur:  75 minuten Intensiteit: * Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Yin yoga zorgt ervoor dat je ook op de diepere niveaus flexibiliteit ontwikkelt, waardoor de ‘ flow van chi’ wordt bevorderd. Doordat we ook de meridianen en de chakra gebieden  stimuleren worden eventuele energetische blokkades opgeheven. Het  bevat veel elementen van mindfulness en heeft een meditatief en rustgevend effect. Yin Yoga is een vorm van yoga waarin posities langer worden vastgehouden (+/- 5 min) vanuit een ontspannen houding. Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij Yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. De aandacht richt zicht op het bindweefsel en de gewrichten in het gebied waar je de stretch voelt. Aandachtsgebieden zijn meestal de onderrug of de verschillende spiergroepen in de benen, zoals de quadriceps en de hamstrings. Door de  houdingen worden ook de betreffende gewrichten beweeglijker en actiever.  with Andreas 20:45 to 22:00

Tuesday

  • gentle Vinyasa YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal:  with Janneke 9:00 to 10:15
  • BODYBALANCE™Duration: 60 minutes Intensity: ** Need: Own Yogamat Goal: Improve your flexibility and increase core strength while you reduce stress levels. You'll focus your mind and create a lasting sense of wellbeing and calm. Ideal for anyone and everyone, BODYBALANCE is the yoga-based class that will improve your mind, your body and your life. During BODYBALANCE an inspired soundtrack plays as you bend and stretch through a series of simple yoga moves and embrace elements of Tai Chi and Pilates. Breathing control is a part of all the exercises, and instructors will always provide options for those just getting started. You’ll strengthen your entire body and leave the class feeling calm and centered. Happy.   with SaskiaSaskia geeft bodybalance, sinds kort een nieuwe les: Relaxercise én pilates. Heb je liever een personal training pilates? Dat kan, vraag Saskia voor meer info. 17:30 to 18:30
  • PilatesDuur:  60 minuten Intensiteit: *** Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Met Pilates verbeter je jouw flexibiliteit, houding, en coördinatie. Je ontwikkelt lange en sterke spieren en versterkt je innerlijke core. Pilates is ontwikkeld door Joseph Pilates en volgt de principes van bewust bewegen met beheersing en controle. De Pilates Methode is een rustige oefenmethode gericht op de juiste lichaamshouding, het versterken van core spieren (powerhouse), een juiste ademhaling en een goede uitvoering van de oefeningen. Net als bij Yoga wordt Pilates beoefend met intense concentratie en specifieke ademhaling. Pilates is een workout voor iedereen. with SaskiaSaskia teaches bodybalance, a recently new class: Relaxercise and pilates! Do you prefer a personal training in pilates? Ask Saskia for more info. 18:30 to 19:30
  • PoweryogaDuration:  75 minutes Intensity: **** Need: Yoga mat Poweryoga stems from the traditional ashtanga yoga and focusses on moving into strong postures (asana's) and breathing at the same time. Poweryoga gets you into the body and out of the mind. Poses are done on the mat but also standing up. It creates a strong body and a good balance between body, mind and soul.   with Nathaly 19:30 to 20:45
  • Yin YogaDuration:  75 minutes Intensiteit: * Benodigdheden: Own yogamat Doel: Yin yoga poses apply moderate stress to the connective tissues: the tendons, fascia, and ligaments. With the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility Yin yoga is a slow-paced style of yoga with poses, or asanas, that are held for longer periods of time: five minutes or longer per pose is typical. In the body, the relatively stiff connective tissues are yin, while the more mobile and pliable muscles and blood are yang. Initially, yin yoga sessions consisted of a series of long-held, passive floor poses that primarily affect the lower part of the body—the hips, pelvis, inner thighs, lower spine. These areas are especially rich in connective tissues, the "loading" of which is a main focus in this style of yoga. It contains elements of mindfulness and has a soothing effect on body and mind. with Nathaly 20:45 to 22:00

Wednesday

  • Hatha YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal:  with Eloise 9:00 to 10:15
  • BODYBALANCE™Duur: 60 minuten Intensiteit: ** Benodigdheden: Yogamat Doel: Meer kracht en flexibiliteit. Je laat stress en spanningen los. Na de les voel je je rustig en relaxt! Bij BODYBALANCE kun je genieten van bewegingen uit yoga, tai chi en pilates. Het is je persoonlijke time-out van het dagelijks leven en zorgt voor een gezond lichaam en een gezonde geest. Je doet eenvoudige en veilige yoga bewegingen om je hele lichaam sterker en flexibeler te maken. Het controleren van je ademhaling is onderdeel van alle bewegingen en de instructeur geeft altijd opties voor beginnende deelnemers. Als je nog nooit aan yoga hebt gedaan, dan is BODYBALANCE een geweldige kennismaking met deze discipline en een goede aanvulling op alle andere sporten. De variatie in BODYBALANCE zorgt ervoor dat ook mensen die al bekend zijn met yoga erg genieten van het programma. with SaskiaSaskia geeft bodybalance, sinds kort een nieuwe les: Relaxercise én pilates. Heb je liever een personal training pilates? Dat kan, vraag Saskia voor meer info. 18:00 to 19:00
  • Pilates Intermediate (need to be on a list)Duration:  75 minutes Intensity: **** Need: Yoga mat Goal:  with SaskiaSaskia geeft bodybalance, sinds kort een nieuwe les: Relaxercise én pilates. Heb je liever een personal training pilates? Dat kan, vraag Saskia voor meer info. 19:00 to 20:00 Need to be on list.
  • Yin YogaDuration:  75 minutes Intensiteit: * Benodigdheden: Own yogamat Doel: Yin yoga poses apply moderate stress to the connective tissues: the tendons, fascia, and ligaments. With the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility Yin yoga is a slow-paced style of yoga with poses, or asanas, that are held for longer periods of time: five minutes or longer per pose is typical. In the body, the relatively stiff connective tissues are yin, while the more mobile and pliable muscles and blood are yang. Initially, yin yoga sessions consisted of a series of long-held, passive floor poses that primarily affect the lower part of the body—the hips, pelvis, inner thighs, lower spine. These areas are especially rich in connective tissues, the "loading" of which is a main focus in this style of yoga. It contains elements of mindfulness and has a soothing effect on body and mind. with SaskiaSaskia geeft bodybalance, sinds kort een nieuwe les: Relaxercise én pilates. Heb je liever een personal training pilates? Dat kan, vraag Saskia voor meer info. 20:00 to 21:15

Thursday

  • PilatesDuur:  60 minuten Intensiteit: *** Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Met Pilates verbeter je jouw flexibiliteit, houding, en coördinatie. Je ontwikkelt lange en sterke spieren en versterkt je innerlijke core. Pilates is ontwikkeld door Joseph Pilates en volgt de principes van bewust bewegen met beheersing en controle. De Pilates Methode is een rustige oefenmethode gericht op de juiste lichaamshouding, het versterken van core spieren (powerhouse), een juiste ademhaling en een goede uitvoering van de oefeningen. Net als bij Yoga wordt Pilates beoefend met intense concentratie en specifieke ademhaling. Pilates is een workout voor iedereen. with Nathaly 9:00 to 10:00
  • Yin YogaDuur:  75 minuten Intensiteit: * Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Yin yoga zorgt ervoor dat je ook op de diepere niveaus flexibiliteit ontwikkelt, waardoor de ‘ flow van chi’ wordt bevorderd. Doordat we ook de meridianen en de chakra gebieden  stimuleren worden eventuele energetische blokkades opgeheven. Het  bevat veel elementen van mindfulness en heeft een meditatief en rustgevend effect. Yin Yoga is een vorm van yoga waarin posities langer worden vastgehouden (+/- 5 min) vanuit een ontspannen houding. Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij Yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. De aandacht richt zicht op het bindweefsel en de gewrichten in het gebied waar je de stretch voelt. Aandachtsgebieden zijn meestal de onderrug of de verschillende spiergroepen in de benen, zoals de quadriceps en de hamstrings. Door de  houdingen worden ook de betreffende gewrichten beweeglijker en actiever.  with Nathaly 10:15 to 11:30
  • Vinyasa YogaDuration:  75 minutes Intensity: *** Need: Yoga mat Goal:  with Janneke 18:00 to 19:15
  • Easy Flow YogaDuur:  75 minuten Intensiteit: ** Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Easy flow Yoga helpt het lichaam om sterker te worden, spieren worden soepeler en de conditie verbetert. Het geeft lichamelijk, emotioneel en mentaal balans. Het bemiddelt tussen de dynamiek van de inspanning , en de rust van de ontspanning. Easy flow Yoga is een dynamische vorm van yoga met als doel het energieniveau en de vitaliteit te verhogen. De les start met een meditatie en eindigt in een ontspanning (Savasana). Verschillende op elkaar afgestemde houdingen (asana’s) worden door middel van vloeiende bewegingen, ademhaling en focus met elkaar verbonden. Door de vloeiende bewegingen ontstaat een harmonische energieverdeling. Er kan ook gebruik worden gemaakt van zogehete ‘ props’, zoals kussen , speciale blokken en dekentjes zodat iedere houding aangepast en uitvoerbaar is voor everyBODY in een rustig tempo. with Janneke 19:15 to 20:30
  • MindfulnessDuration:  60 minutes Intensity: * Needs: Own yoga mat Time flies; we ask a lot of ourselves nowadays  but also our society enhances the feeling of pressure to achieve more and more. Work, study, social life; online presence, consuming things all time. No wonder we experience quite some mental pressure. At Mac we work out, train hard and do yoga. Everything for our body and mind. Now we would like to go one step further in unwinding and destressing our minds and bodies with a beautiful new class: Mindfulness In Mindfulness training we take care of our mind by really being in the moment. Giving us a new sense of being and feeling relaxed. It is about focussing your mind to what you are doing in that moment so that your mind will slow down and it will be less busy with thoughts in your head. Our teacher Aimee Coenen will help you with the process in an open and loving way. You can learn it by doing. And by doing it more often you will become an expert in focussing and relaxing your mind. Doesn’t that sound great? Aimee is psychologist and works at the University Maastricht. Her passion is mindfulness and she did her teachertraining in Maastricht. She will guide you through a lovely meditation! Hope to welcome you at our Body& mind studio with Aimee 20:30 to 21:30

Friday

  • Easy Flow YogaDuration:  75 minutes Intensity: ** Need: Yoga mat Goal: Easy Flow Yoga helps the body to get stronger, muscles become more flexible and improve the condition. It provides physical, emotional and mental balance. It mediates between the dynamics of the effort, and the rest of the relaxation. Easy Flow Yoga is a dynamic form of yoga with the aim of increasing energy levels and vitality. The class starts with a meditation and ends with relaxation (Savasana) Several coordinated postures (asanas) are interconnecting by flowing movements, breathing and focus. The flowing movements create a harmonic energy distribution. It's possible to use of so-called "props" such as pillow, special blocks and blankets so that each attitude can be adjusted and is workable for everybody at a leisurely pace. with Brigitte 9:00 to 10:15
  • BODYBALANCE™Duration: 60 minutes Intensity: ** Need: Own Yogamat Goal: Improve your flexibility and increase core strength while you reduce stress levels. You'll focus your mind and create a lasting sense of wellbeing and calm. Ideal for anyone and everyone, BODYBALANCE is the yoga-based class that will improve your mind, your body and your life. During BODYBALANCE an inspired soundtrack plays as you bend and stretch through a series of simple yoga moves and embrace elements of Tai Chi and Pilates. Breathing control is a part of all the exercises, and instructors will always provide options for those just getting started. You’ll strengthen your entire body and leave the class feeling calm and centered. Happy.   with Hannah Lou 19:00 to 20:00

Saturday

  • Yin YogaDuur:  75 minuten Intensiteit: * Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Yin yoga zorgt ervoor dat je ook op de diepere niveaus flexibiliteit ontwikkelt, waardoor de ‘ flow van chi’ wordt bevorderd. Doordat we ook de meridianen en de chakra gebieden  stimuleren worden eventuele energetische blokkades opgeheven. Het  bevat veel elementen van mindfulness en heeft een meditatief en rustgevend effect. Yin Yoga is een vorm van yoga waarin posities langer worden vastgehouden (+/- 5 min) vanuit een ontspannen houding. Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij Yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. De aandacht richt zicht op het bindweefsel en de gewrichten in het gebied waar je de stretch voelt. Aandachtsgebieden zijn meestal de onderrug of de verschillende spiergroepen in de benen, zoals de quadriceps en de hamstrings. Door de  houdingen worden ook de betreffende gewrichten beweeglijker en actiever.  with Brigitte 10:00 to 11:15

Sunday

  • Yin YogaDuur:  75 minuten Intensiteit: * Benodigdheden: Eigen yogamat Doel: Yin yoga zorgt ervoor dat je ook op de diepere niveaus flexibiliteit ontwikkelt, waardoor de ‘ flow van chi’ wordt bevorderd. Doordat we ook de meridianen en de chakra gebieden  stimuleren worden eventuele energetische blokkades opgeheven. Het  bevat veel elementen van mindfulness en heeft een meditatief en rustgevend effect. Yin Yoga is een vorm van yoga waarin posities langer worden vastgehouden (+/- 5 min) vanuit een ontspannen houding. Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij Yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. De aandacht richt zicht op het bindweefsel en de gewrichten in het gebied waar je de stretch voelt. Aandachtsgebieden zijn meestal de onderrug of de verschillende spiergroepen in de benen, zoals de quadriceps en de hamstrings. Door de  houdingen worden ook de betreffende gewrichten beweeglijker en actiever.  with SaskiaSaskia geeft bodybalance, sinds kort een nieuwe les: Relaxercise én pilates. Heb je liever een personal training pilates? Dat kan, vraag Saskia voor meer info. 10:00 to 11:15