Yoga lessen (Gesloten t/m 28 april 2020)

BODYBALANCE™ (live & Virtual)

Duur: 60 minuten
Intensiteit: ☆☆
Benodigdheden: Eigen yogamat

Doel: Meer kracht en flexibiliteit. Je laat stress en spanningen los. Na de les voel je je rustig en relaxt!
.
Bij BODYBALANCE™ kun je genieten van bewegingen uit yoga, tai chi en pilates. Het is je persoonlijke time-out van het dagelijks leven en zorgt voor een gezond lichaam en een gezonde geest.
.
Je doet eenvoudige en veilige yoga bewegingen om je hele lichaam sterker en flexibeler te maken. Het controleren van je ademhaling is onderdeel van alle bewegingen en de instructeur geeft altijd opties voor beginnende deelnemers.
.
Als je nog nooit aan yoga hebt gedaan, dan is BODYBALANCE een geweldige kennismaking met deze discipline en een goede aanvulling op alle andere sporten. De variatie in BODYBALANCE zorgt ervoor dat ook mensen die al bekend zijn met yoga erg genieten van het programma.

Hatha yoga

Duur: 75 minuten
Intensiteit: ☆☆
Benodigdheden: Eigen yogamat

Doel: Yoga brengt je lichaam in topconditie, en daarmee je geest. Hatha maakt van ons geen yogi’s maar sadhaka’s; beoefenaars van het leven zelf.’
.
De Indiase wijsgeer Patanjali beschreef ruim tweeduizend jaar geleden in zijn Yoga sutra’s acht verschillende stadia van yoga: leefregels over hoe je een zinvol leven kunt leiden. Zo gaat het eerste voorschrift, yama, over je ethische normen en het tweede, niyama, over zelfdiscipline. Het derde en het vierde stadium, asana en pranayama, zijn het meest praktisch en vormen samen de hoofdingrediënten van Hatha yoga. Asana staat voor lichamelijke oefening, pranayama voor beheersing van de ademhaling.

Easy Flow Yoga

Duur: 75 minuten
Intensiteit: ☆☆
Benodigdheden: Eigen yogamat

Doel: Easy flow Yoga helpt het lichaam om sterker te worden, spieren worden soepeler en de conditie verbetert. Het geeft lichamelijk, emotioneel en mentaal balans. Het bemiddelt tussen de dynamiek van de inspanning , en de rust van de ontspanning.
.
Easy flow Yoga is een dynamische vorm van yoga met als doel het energieniveau en de vitaliteit te verhogen. De les start met een meditatie en eindigt in een ontspanning (Savasana). Verschillende op elkaar afgestemde houdingen (asana’s) worden door middel van vloeiende bewegingen, ademhaling en focus met elkaar verbonden.
.
Door de vloeiende bewegingen ontstaat een harmonische energieverdeling.
.
Er kan ook gebruik worden gemaakt van zogehete ‘ props’, zoals kussen , speciale blokken en dekentjes zodat iedere houding aangepast en uitvoerbaar is voor everyBODY in een rustig tempo.

Poweryoga

Duur: 75 minuten
Intensiteit: ☆☆☆☆
Benodigdheden: Eigen yogamat

Power Yoga is afgeleid van de traditionele Ashtanga Yoga en richt zich vooral op het bewegen op de adem (vinyasa systeem) door middel van pittige houdingen (asana’s) word je uit je hoofd gehaald en in je lichaam gebracht. Er worden staande houdingen gedaan, zittende en liggende Door het combineren van alle verschillende soorten asana’s (houdingen) binnen de Yoga wordt je uitgedaagd om je grenzen op te zoeken zonder er over heen te gaan en creëer je een sterk lichaam en een goede balans tussen Body, mind and soul.

Vinyasa Yoga of easy Vinyasa Yoga

Duur: 75 minuten
Intensiteit: ☆☆☆
Benodigdheden: Eigen yogamat

Doel: Vinyasa wordt soms benoemd als yoga in aerobic stijl, vanwege de warmte die er binnen het spiermetabolisme ontstaat. Dat is waarom je alles er zo lekker uit kunt zweten tijdens een Vinyasa les: je geeft je lichaam de kans om afvalstoffen af te voeren en je huid krijgt een gezonde glans.
.
Deze dynamische vorm is momenteel de meest voorkomende yogastijl. Vinyasa staat ook wel bekend als Flow yoga: je kunt het het beste voor je zien als coördinatie van een flow van bepaalde houdingen op de beweging van de ademhaling. Je flowt als het ware van de ene naar de andere houding in een sequence. Houdingen vanuit de Zonnegroet vormen de basis van Vinyasa, deze worden opeenvolgend achter elkaar herhaald. Daarna volgen losse asana’s, om variatie binnen de flow toe te kunnen passen.

Yin Yoga

Duur: 75 minuten
Intensiteit: ☆
Benodigdheden: Eigen yogamat

Doel: Yin yoga zorgt ervoor dat je ook op de diepere niveaus flexibiliteit ontwikkelt, waardoor de ‘ flow van chi’ wordt bevorderd. Doordat we ook de meridianen en de chakra gebieden stimuleren worden eventuele energetische blokkades opgeheven. Het bevat veel elementen van mindfulness en heeft een meditatief en rustgevend effect.
.
Yin Yoga is een vorm van yoga waarin posities langer worden vastgehouden (+/- 5 min) vanuit een ontspannen houding. Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij Yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. De aandacht richt zicht op het bindweefsel en de gewrichten in het gebied waar je de stretch voelt. Aandachtsgebieden zijn meestal de onderrug of de verschillende spiergroepen in de benen, zoals de quadriceps en de hamstrings. Door de houdingen worden ook de betreffende gewrichten beweeglijker en actiever.

Pilates

Duur: 60 minuten
Intensiteit: ☆☆☆
Benodigdheden: Eigen yogamat

Doel: Met Pilates verbeter je jouw flexibiliteit, houding, en coördinatie. Je ontwikkelt lange en sterke spieren en versterkt je innerlijke core.
.
Pilates is ontwikkeld door Joseph Pilates en volgt de principes van bewust bewegen met beheersing en controle. De
.
Pilates Methode is een rustige oefenmethode gericht op de juiste lichaamshouding, het versterken van core spieren (powerhouse), een juiste ademhaling en een goede uitvoering van de oefeningen. Net als bij Yoga wordt Pilates beoefend met intense concentratie en specifieke ademhaling. Pilates is een workout voor iedereen.

Yoga Nidra

Duur: 60 minuten
Intensiteit: ☆
Benodigdheden: Eigen yogamat

Doel: Yoga Nidra is een wetenschappelijke, bewezen efficiënte, geleide meditatie op basis van slaap. Deze vorm van yoga vergt weinig inspanning.
.
Tijdens Yoga Nidra ligt de focus op ademhalingsoefeningen, en ontspannings- en bewustzijnstechnieken, gecombineerd met hypnose en visualisaties. Tijdens deze Deeprelax meditatie word je eerst heel rustig en stil. Daardoor lukt het je om belangrijke overtuigingen en angsten los te laten. Uiteindelijk kom je in een heerlijk diepe ontspanning die gelijk staat aan slaap. Een uur Yoga Nidra staat gelijk aan vier uur slaap.
.
De les is heel goed om te ontstressen na alle dagelijkse beslommeringen. Bovendien is Yoga Nidra zeer goed voor je gezondheid!

Wat doet Yoga Nidra voor je? De voordelen van Yoga Nidra op een rijtje:

  • Je bent ontspannen en creatief op je werk of school
  • Slapeloosheid verdwijnt
  • Menstruatieklachten verdwijnen
  • Verlichting van rugklachten (bijvoorbeeld reuma)
  • Werkt tegen angsten en depressies

Anti Gravity Yoga

Duur: 60 minuten
Intensiteit:

Benodigdheden: Kleding met lange mouwen, geen juwelen en geen make up, yogamat. 

Doel: Anti Gravity Yoga is een fitnesstechniek ontworpen om je gezondheid en fysieke behendigheid te vergroten. De unieke combinatie van oefeningen is bedoeld om de wervelkolom te decomprimeren en van top tot teen je spieren te strekken en te versterken.
.
De Anti Gravity Yoga hangmat is verbonden aan het plafond en fungeert als een schommel. De hangmat wordt gebruikt om de dynamische relatie met de grond te veranderen, waardoor je je lichaam met verschillende oefeningen afstemt op de wetten van de natuur. Deze hangmat fungeert daarbij als een zachte trapeze en ondersteunt je tijdens de eenvoudige ophangtechnieken, die overgaan naar geavanceerde poses.

OOK VOOR EEN PERSONAL TRAINER KOM JE NAAR mac!

WhatsApp mac!